De avonturen van Milou en Steffi - Reisverslag uit Rome, Italië van Milou & Steffi ... - WaarBenJij.nu De avonturen van Milou en Steffi - Reisverslag uit Rome, Italië van Milou & Steffi ... - WaarBenJij.nu

De avonturen van Milou en Steffi

Door: Milou & Steffi

Blijf op de hoogte en volg Milou & Steffi

17 Oktober 2006 | Italië, Rome

We zijn nu voor de tweede keer bij het vaticaan geweest waarvan de eerste keer alleen buiten op het plein. We besloten dat we toch wel de kerk in moesten gaan. Toen we binnen waren was het voorin de kerk heel erg druk en er werden foto's gemaakt en wij hadden geen idee waarom. We hoorde dat de mis in het duits was en we besloten even te blijven luisteren en kijken voor zover wij iets konden zien. Na een half uur kwamen wij erachter dat de paus bij de dienst aanwezig was, daar hadden wij nog niet aaangedacht. Dat verklaarde dus de drukte.
Wij hebben de afgelopen dagen een paar echte ervaringen opgedaan als student.
Afgelopen vrijdag hadden wij een etentje op school ook wel spaghetatta genoemd. Die avond kwamen wij vol verwachting aan op onze school. De eetzaal die zich beneden in de school bevind was ingericht met lange tafels en bankjes en er stonden overal flessen rode en witte wijn op tafel. De wijn sprak ons wel aan en wij schonken allen een bescheiden glaasje wijn in. We zaten de hele avond gezellig te praten en te drinken en daarna besloten we maar eens een keertje te gaan stappen.
Wij met een grote groep mensen de eerste beste bus in richting het uitgaansgebied. Naarmate de avond vorderde werd er uiteraard steeds meer gedronken. Vooral de dames uit Zweden en Noorwegen konden er wat van! Een meisje uit onze klas die wij alleen als brave scholier kende stond bier weg te tanken alsof het water was. In de bus werd het nog erger, want iedereen dronk wijn uit flessen.
Eenmaal bij de clubs aangekomen moesten we nog beslissen waar we naar binnen zouden gaan. Alle clubeigenaren wilden je natuurlijk naar binnen halen dus we besloten op een voorstel in te gaan van een van de heren. De dames mochten gratis naar binnen en de heren moesten 10 euro betalen en kregen een gratis drankje. Er draaide een Dj uit New York. Toen we binnen waren wilden wij samen een drankje gaan halen, we hadden een muntje gekocht ter waarde van 10 euro. Toen we twee cola bestelden bleek het 20 euro te kosten, dus Milou en ik keken die man aan alsof hij iets heel vies had gezegd, maar hij maakte geen grapje en wij betaalden 10 euro voor 1 cola.
Wij hebben die cola natuurlijk met beleid opgedronken, heel langzaam en genietend van elke slok.
Later gingen wij moe, voldaan en afgezet weer naar huis.
Vandaag moesten wij een verblijfsvergunning gaan regelen op het politie bureau, wij moesten hiervoor om 6 uur in de morgen opstaan. Eerst met de metro dat kunnen wij heel goed en daarna met de bus waar wij iets minder getalenteerd in zijn. Elke keer als we ergens met de bus naartoe gaan raken we verdwaald staan we uren te wachten op bussen die niet meer komen en moeten we uiteindelijk terug met de taxi.
Maar goed nu gingen we met een hele klas inclusief een leraar, eenmaal aangekomen moesten we papieren invullen daarna heeeeeel lang wachten en daarna onze documenten laten zien. Daarna hebben we nog heel erg lang zitten wachten tot we alles terug kregen.
Op dat moment kregen we ook te horen dat er twee metro's op elkaar waren geklapt en dat we dus onze ouders even moesten vertellen dat we OK waren. Wij hebben later gehoord dat er twee mensen zijn overleden bij het ongeluk en dat er veel mensen gewond waren, maar nu is de metro onbruikbaar en moeten sommige studenten van onze school en klas een andere manier vinden om thuis te komen.
Het was behoorlijk schrikken omdat we zelf ook met de metro hadden gereisd die dag en we moesten nog terugkomen van het politiebureau, wij reisden gelukkig met een andere lijn.
Nou we breien er weer een eind aan en jullie horen en tot de volgende episode van ons Italiaans leven....
Ciao!

  • 17 Oktober 2006 - 14:19

    Maartje:

    Haha, wat een geweldig verhaal! Was het uitgaan wel leuk? Maargoed dat jullie die cola met beleid op hebben gedronken, want daar kun je hier wel 10 liter cola van halen.. Maarja, die flessen wijn maken natuurlijk wel al het één en ander goed! Hier is het nu herfstvakantie en daar heb ik helemaal geen problemen mee! Kwam laatst Cocky tegen en daar heb ik een hele tijd mee staan praten en ze vertelde dat jullie het daar erg goed getroffen hadden met alles. Goed om te horen! Succes nog daar en ik wacht op jullie volgende verhaaltje!
    Liefs, x Maartje

  • 17 Oktober 2006 - 15:14

    Kuun:

    Vet maar je daar ook italiaans daar hoor ik helemaal geen scheisdreck over:P maja veel plezier lata

  • 18 Oktober 2006 - 08:47

    Mamma Blonk:

    lieve steffi, ik heb juliie verhaal met veel plezier gelezen, maar jij had mij al gebeld over een en ander. Ik schrok me kapot toen ik hoorde over de metro maar nu ben ik weer gerustgesteld. Je weet hoe mammas zijn!
    Wil je mij zo snel mogelijk je italiaanse tel.nr. doorbellen want dat hebben we niet. Op je andere lijn krijg ik steeds Henkie aan de lijn, en daar wordt je moedeloos van.
    Tot hoors Mamma.

  • 18 Oktober 2006 - 20:07

    Cocky En Henk:

    Hoi Milou en Steffi, Iedere dag kijken we op deze site, en is t weer genieten van jullie belevenissen.Het was wel even schrikken gisteren maar gelukkig werden we snel op de hoogte gebracht,dat alles goed was.Erg leuk dat je belde Milou en vrolijk vertelde over het leven in Rome nu.Zal wel een keer bij moeten storten als jullie het nachtleven induiken? Veel groetjes van de oma`s
    van Boebie en iedereen die ik zo tegen kom, maar een dikke kus van ons en tot hores of mailes.
    Henk en Cocky

  • 20 Oktober 2006 - 15:28

    Karlijn:

    Pragetig verhaal!! "Das fun" bij jullie, ofnie Milou. Ben echt blij dat jullie je daar zo goed vermaken! Zit ik te klagen over 50min met de bus na school, maar in Rome is t dus nog veel erger. Drink ook maar een keer zoon cola van 10 euro op mij! daaag, dikke kus van karlijn (oja gr van mam)

  • 22 Oktober 2006 - 11:06

    Trix:

    heej steffie ,
    beetje veel gedronkenhe?
    mja wel cool.
    ene zijn er nog een beetje leuke jongen?vast wel
    nou ja veel plezier en groetjes van trix

  • 22 Oktober 2006 - 11:12

    Pleun:

    hee bella!
    Wat een verhaal..! mama dacht ook al als steffi maar niet in die metro zat! maar ja.. gelukkig niets gebeurd, het uitgaans leven bevalt dus goed.. (behalve de prijs van de cola:P) Nou.. ik heb al weer zin in 't volgende verhaal! Liefs, xx Pleun

  • 22 Oktober 2006 - 11:15

    Trix:

    p.s ook de groetjes van dominiqeu(ik weet neit zeker of ik het goed schrijf)marc en siem
    doei

  • 22 Oktober 2006 - 13:07

    Milou V. Rijnbach:

    hee meiden, wat een leuk verhaal om te lezen! zeker wel leuk het uitgaansleven van Roma!!!! ik wil graag het volgende verhaal lezen! ciao!

  • 22 Oktober 2006 - 17:30

    Tineke:

    Hoi Steffi en Milou, was vanmiddag bij Lambert op de verjaardag en heb nog effe je website gevraagd, want schijnbaar had ik niet de goeie, maar nu wel. Leuk zeg, om zo toch met jullie te kleppen. Ik mag morgen ook weer naar school. Heb er weer zin in om die kleine etterbakjes weer 'ns te zien. Gaan jullie morgen ook weer naar school? Hoe is het in het gastgezin?
    groetjes Tineke

  • 22 Oktober 2006 - 18:08

    Kimmm:

    hee steffi lief
    hoe is ut met je????
    ik mis jouuuu!!!
    heb mijn eerst weekje bij van diepen erop zitten vond het echt super leuk, moet nog behoorlijk veel leren vooral het bedienene enzo bak dr nog niks van hihi. maar dat komt wel!!
    en jij al leuke itatliaanse dingen geleerd??
    of vielleicht een mooie italiano gescoord ;) zou me niks verbazen.
    ik spreek je hopelijk snel weer!!
    me love you (K)

  • 22 Oktober 2006 - 18:10

    Henk:

    Hoi Milou,
    Ajax 4-0 gewonnen van Feyenoord, ben je wel blij mee? of ben je al voor AS Roma? Heb je een leuk weekend gehad?
    groetjes van Henkie...

  • 22 Oktober 2006 - 18:42

    Cocky:

    Hey Milou en Steffi, hoe was t weekend, nog wat colaatjes gedronken????En leuke dingen gedaan of alleen maar Italiaans geleerd??????????
    Nou,ik hoor het wel van de week, groetjes en kus van mij.......

  • 22 Oktober 2006 - 18:50

    Koen:

    Hoiiiii, Nou eh ja 4 november ben ik der dus. Dan help ik wel ff mee sjouwen. En dan gaan we s'avonds f stappen. als da tenminste leuk is daar en als het drinken geen 10 euro meer kost :S. Dus ja ik zie jullie lata

  • 22 Oktober 2006 - 19:22

    Pleun Broeren:

    ik hoop dat je het daar nog leuk vind en lekker veel geld hebt uit gegeven aan cola!!!
    groetjes pleun.

  • 22 Oktober 2006 - 19:26

    Renee Broeren:

    heej. een leuk verhaal om te lezen . Ik hoop dat jullie daar nog veel plezier hebben en maar goed dat jullie niet in die metro zaten.. maar milou ik ben dinsdag jarig , jammer dat je niet kan komen maar in ROme is het natuurlijk ook leuk. Groetjes Renee

  • 22 Oktober 2006 - 19:29

    Rik Broeren:

    hallo , alles goed daar? Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, maar veel plezier. Groetjes Rik

  • 24 Oktober 2006 - 10:42

    Pleuntjuh:

    wanneerga je uit het gastgezin?
    en denk je nog aan renee's verjaardag en ik denk aan jouw denk jij aan mij

    xxxxxxxxx
    pleun broeren

  • 24 Oktober 2006 - 19:39

    Pleuntjuh!!!:

    hallo!!
    alles goed?
    met mij wel?
    wist je al dat ik jouw fiets had!
    de fiets is vet cool!
    ik vind het super!!!!
    groetjes pleuntjuh broeren
    ps: mag ik je fiets eigelijk wel!!!
    tot kerst of op msn

  • 27 Oktober 2006 - 17:00

    Elianne & Jaap:

    Hi Steffi en Milou.
    Zo te horen houden jullie 't prima uit in Roma!
    Geniet er maar lekker van; die dure cola moet je maar op de koop toe nemen. Succes met jullie verhuizing en tot gauw horens.
    By the way: ik kan nog enkele maanden bij Intervet blijven; had vandaag eigenlijk m'n laatste dag.
    Heel veel liefs,
    Elianne & Jaap en heel veel groetjes van Nienke en Tom.

  • 28 Oktober 2006 - 20:59

    Sanne:

    heej meisie
    alles goed daar? ik zie wel dat je je vermaakt. beter dus!
    maar we missen je wel hoor hier in dit stukje nederland.
    tot snel toch?
    kus kus we mailen he

  • 29 Oktober 2006 - 10:07

    Maartje:

    Hee dames!
    Hoe is het daar? Hier in Nederland loopt alles nog steeds zoals het normaal loopt (saai dus.). Afgelopen donderdag hebben we weer herfstfeest gehad in de Gouden Leeuw. Dat was zoals vanouds weer veelste zat en veelste warm... Verder niet echt hete roddels ofzo, maar als ik er nog wat opvang, zal ik ze jullie persoonlijk toemailen. Ik zal ze op Elzendaal de groeten dan van jullie. Heel erg veel succes en plezier in La Bella Italia. Hoe komt het trouwens dat ik nog geen mooie Italiaanse mannen tegenkom in jullie verhaal? Breng daar maar eens wat verandering in!!

    Kus, Maartje

  • 01 November 2006 - 20:55

    Liekeeeee..:

    Heeee Steffimopjeeee,

    WOW echt zooo superr leuk om al die verhalen van jullie te lezen..:) Zo te horen zit jij echt in de hemel en wij in de HEL jahwel.. boehoew..:( hahaa nee echt ben zoo jaloers..! Echt gaaf wat jullie allemaal meemaken daar! Je mist holland natuurlijk ook nog totaal niet..;) behalve mij n btje naturlich..:) Ik zou zeggen, Geniet ervan.. doe je best op school zoals ik ook altijd doe! en heeel veel plezier maken.. Ooh en stuur me even n mailtje over alle jongens die je al ontmoet hebt want dat zet je er natuurlijk niet bij hehhe..;)Leeft je tamagotchi nog? of beter kan ik zeggen heb je m uberhaupt opgestart? mijne is morsdood en start m voorlopig ook niet meer op..:) Zo dit was mijn mega bericht en ik zou zeggen.. Ciao Bella..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Rome

Mijn eerste reis

Academisch jaar Italiaans in Rome.

Recente Reisverslagen:

08 Juni 2007

JAAAAAAAAAAAA...

06 Mei 2007

Dag lieve kroepoekjes

05 Maart 2007

Beste mensen en huisdieren,

01 Februari 2007

Beste draken

07 Januari 2007

Ciao Tutti!
Milou & Steffi

Academisch jaar Italiaans in Rome.

Actief sinds 04 Okt. 2006
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 12935

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2006 - 09 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: